Endoprotezoplastyka stawu biodrowego

Choroba zwyrodnieniowa stawu biodrowego to schorzenie spowodowane zmianami degeneracyjnymi stawu. Początkowo można stwierdzić ubytek chrząstki stawowej. Następnie powstają wyrośla kostne wokół stawu. W efekcie prowadzi do znacznego zmniejszenia ruchomości stawu biodrowego oraz pojawienia silnych dolegliwości bólowych. Na podkreślenie zasługuje fakt, że ból może dotyczyć nie tylko biodra (pachwiny) ale często również kolana. Wszystko to znacząco wpływających na jakość życia i możliwości poruszania się.
W zaawansowanym okresie choroby przy silnych dolegliwościach bólowych wykonuje się zabieg całkowitej wymiany stawu biodrowego (tzw. alloplastyki stawu lub totalnej endoprotezoplastyki stawu biodrowego). Polega ona na zastąpieniu zużytych części stawu elementami sztucznymi.
Endoproteza składa się z 4 elementów – panewki, wkładu panewki, trzpienia i głowy. Elementy endoprotezy mogą być połączone z kością w sposób bezcementowy(najczęściej) lub przy pomocy cementu kostnego (rzadziej).
W naszej praktyce stosujemy endoprotezy najwyższej jakości, renomowanej firmy ZimmerBiomet. Dzięki zastosowaniu wysokiej jakości endoprotez możliwe jest ich wieloletnie bezproblemowe działanie.

Jako zespół wykonujemy zabiegi z bardzo nowoczesnego przedniego dostępu. Cechuje się on możliwie najmniejszą inwazyjnością. Podczas operacji nie przecinamy ani nie odcinamy żadnych mięśni. Wszystko odbywa się anatomicznie w przedziałach międzymięśniowych. Pozwala to na szybki powrót do zdrowia, maksymalne zmniejszenie bólu pooperacyjnego, szybkie usprawnianie i obciążanie operowanej kończyny jak i wczesne chodzenie bez kul łokciowych. Utrata krwi podczas takiego zabiegu jest minimalna i zazwyczaj nie wykonujemy transfuzji.